In In English По-русски По-русски
Konferencijų salė Įvykusios konferencijos
| Apie mus TOP 10 Kontaktai
Elta
2017-11-17, penktadienis
Registracija
Greita paieska detali paieska
Eltos gidai
Arhyvai
Mano ELTA:        atsijungti Naujienos
ĮVYKUSIOS KONFERENCIJOS
Į titulinį Spausdinti
2012-04-19 16:49
Šiųmetis ekožygis drieksis iki Gdansko
Vilnius, balandžio 19 d. (ELTA). Balandžio 26-27 dienomis rengiamas devintasis ekonominis žygis maršrutu Vilnius-Gdanskas-Vilnius, kurio metu bus stengiamasi atrasti alternatyvas nuolat brangstantiems degalams, demonstruojant ekologiško bei taupaus vairavimo principus. Šių metų žygio dalyviai per dvi dienas automobiliais turės įveikti daugiau nei 1200 km. Nors tai ne ilgiausias buvęs ekonominis žygis, tačiau laukia nelengvas maršrutas Lietuvos ir Lenkijos asfalto keliais, vinguriuojančiais vaizdingomis apylinkėmis šalia Rusijos Kaliningrado srities sienos, žada organizatoriai.

"Labai svarbu tai, kad šiais metais žygis vyksta kaimyninės Lenkijos link, nes iš tiesų manau, kad tenai žygio dalyviai galės parvežti dvi ypatingai svarbias naujienas Lietuvai. Pirma naujiena yra ta, kad energijos ištekliai nėra begaliniai, energijos išteklius reikia taupiai naudoti ir tausoti. Jie pamatys ryškų skirtumą Lenkijos miestuose nuo Lietuvos miestų, kur didžioji dalis gyvenamųjų namų yra renovuota, apšiltinta, apdailinta, senos statybos pastatai atrodo visai kitaip. (...)

Antra naujiena yra tokia, kad Lenkija suka kuo platesniu biomasės, kaip energijos ištekliaus, naudojimo keliu. Lenkijoje masiškai diegiamos biokuro katilinės, biokuro kogeneracinės jėgainės. Mums, lietuviams, yra svarbu, kad Lenkija kaip kaimynė rodo mums tam tikrą kelią", - ketvirtadienį naujienų agentūroje ELTA surengtoje spaudos konferencijoje žygio idėją pristatė vienas jo organizatorių, Lietuvos biomasės asociacijos prezidentas Remigijus Lapinskas.

Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Vytautas Stasiūnas pasidžiaugė, kad šiemet ekonominio ralio maršrutai drieksis ir po Lenkiją. Žygeiviai galės įsitikinti, kad daugiabučių renovacija - įmanoma, jei dirbama kryptingai. Pasak V. Stasiūno, namų atnaujinimo srityje Lenkija gali tapti pavyzdžiu Lietuvai - kaimynai 1998-2011 m. renovavo daugiau nei 60 proc. pasenusių daugiabučių namų. Lenkų šilumos tiekimo įmonės mielai sutiko priimti žygeivius ir parodyti jiems savo pasiekimus biokuro naudojime ir ypač daugiabučių apšiltinime.

"Lietuva turi unikalią galimybę nebūti priklausomiems nuo tos didelės problemos - kuro kainų kilimo, kurio suvaldyti Lietuva negali - naudoti vietinį biokurą, kurio resursai yra labai dideli. Pagal atliktus skaičiavimus nustatyta, kad Lietuvoje biokuro resursai yra du kartus didesni negu mums reikia kuro visos Lietuvos šilumos vartotojams aprūpinti šiluma, o kaina yra maždaug 2,5 karto mažesnė už gamtinių dujų kainą, taigi atitinkamai yra mažesnė šilumos kaina", - sakė V. Stasiūnas.

"Ekonominiai žygiai automobiliais, kuriuose siekiama užsibrėžtą maršrutą įveikti su kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis, tapo jau gražia tradicija. Surengėme jau beveik 10 ekonominių žygių, kurių atskiri dalyviai važiavo gerokai taupiau, nei vidutines degalų sąnaudas deklaruoja jų vairuotų automobilių gamintojai. Ir tai buvo pasiekta ne dirbtinai sukurtų sąlygų dėka, o bendro naudojimo keliuose, laikantis visų galiojančių eismo taisyklių", - sakė vienas šių žygių įkvėpėjų ir pagrindinių organizatorių, Lietuvos žurnalistų autoklubo narys Valdas Juozas Vilūnas.

Žygio architektu įvardijamas Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta" direktorius Gintautas Šlėderis, pasakodamas apie žygio eigą, dalyvius perspėjo, jog važiuoti teks sudėtingais ir skirtingais keliais, kelionę sunkins tai, kad ji bus darbo dienomis, pirmąją dieną teks įveikti 647 km.

Kol kas norą dalyvauti žygyje pareiškė 12 ekipažų. Pirmojo šiemečio ekonominio žygio dalyvių laukia nelengvas 1269,25 km ilgio maršrutas Lietuvos ir Lenkijos asfalto keliais.

Šiais metais varžybų nuostatuose atsirado naujovė - visi dalyvių automobiliai turi atitikti ne žemesnius kaip Euro 4 aplinkosaugos reikalavimus. Kitąmet kartelę žadama pakelti iki Euro 5 standarto. Kaip ir anksčiau, už įvairias pražangas žygio dalyviai bus baudžiami ne papildomomis laiko, o skirtingomis papildomų degalų baudomis.
Kitos konferencijos
2015-07-07 14:16
B. Markauskas: pieno gamybos rodikliai rudenį gali kristi per pusę
2015-07-07 12:02
B. Markauskas: pieno gamybos rodikliai rudenį gali kristi per pusę
2015-05-11 14:39
Kova už pavardę dokumentuose valstybine lietuvių kalba tęsiasi
2015-04-14 14:06
Vienijasi patriotinės jėgos
2015-03-26 13:10
Apkabink savo vaiką nors ir šimtą kartų
2015-03-26 13:09
Apkabink savo vaiką nors ir šimtą kartų
2015-02-19 12:55
Pieno gamintojai rinksis į visuotinį suvažiavimą
2015-01-15 12:23
Pernai nupirkta beveik 14 proc. daugiau naujų automobilių
2015-01-07 12:19
Kandidatas į Vilniaus merus: nemokamas viešasis transportas sostinėje nėra tik svajonė
2015-01-07 12:04
LLP kandidatė į Seimo narius pirmiausiai imtųsi darbo užmokesčio reformų
 1 | 2 | 3 | 4 | 5  »»
© 2016, Lietuvos naujienų agentūra ELTA. Visos teisės saugomos. Platinti kopijuoti be Eltos sutikimo draudžiama.