In In English По-русски По-русски
Konferencijų salė Įvykusios konferencijos
| Apie mus TOP 10 Kontaktai
Elta
2017-11-19, sekmadienis
Registracija
Greita paieska detali paieska
Eltos gidai
Arhyvai
Mano ELTA:        atsijungti Naujienos
ĮVYKUSIOS KONFERENCIJOS
Į titulinį Spausdinti
2012-04-19 16:49
Šiųmetis ekožygis drieksis iki Gdansko
Vilnius, balandžio 19 d. (ELTA). Balandžio 26-27 dienomis rengiamas devintasis ekonominis žygis maršrutu Vilnius-Gdanskas-Vilnius, kurio metu bus stengiamasi atrasti alternatyvas nuolat brangstantiems degalams, demonstruojant ekologiško bei taupaus vairavimo principus. Šių metų žygio dalyviai per dvi dienas automobiliais turės įveikti daugiau nei 1200 km. Nors tai ne ilgiausias buvęs ekonominis žygis, tačiau laukia nelengvas maršrutas Lietuvos ir Lenkijos asfalto keliais, vinguriuojančiais vaizdingomis apylinkėmis šalia Rusijos Kaliningrado srities sienos, žada organizatoriai.

"Labai svarbu tai, kad šiais metais žygis vyksta kaimyninės Lenkijos link, nes iš tiesų manau, kad tenai žygio dalyviai galės parvežti dvi ypatingai svarbias naujienas Lietuvai. Pirma naujiena yra ta, kad energijos ištekliai nėra begaliniai, energijos išteklius reikia taupiai naudoti ir tausoti. Jie pamatys ryškų skirtumą Lenkijos miestuose nuo Lietuvos miestų, kur didžioji dalis gyvenamųjų namų yra renovuota, apšiltinta, apdailinta, senos statybos pastatai atrodo visai kitaip. (...)

Antra naujiena yra tokia, kad Lenkija suka kuo platesniu biomasės, kaip energijos ištekliaus, naudojimo keliu. Lenkijoje masiškai diegiamos biokuro katilinės, biokuro kogeneracinės jėgainės. Mums, lietuviams, yra svarbu, kad Lenkija kaip kaimynė rodo mums tam tikrą kelią", - ketvirtadienį naujienų agentūroje ELTA surengtoje spaudos konferencijoje žygio idėją pristatė vienas jo organizatorių, Lietuvos biomasės asociacijos prezidentas Remigijus Lapinskas.

Lietuvos šilumos tiekėjų asociacijos prezidentas Vytautas Stasiūnas pasidžiaugė, kad šiemet ekonominio ralio maršrutai drieksis ir po Lenkiją. Žygeiviai galės įsitikinti, kad daugiabučių renovacija - įmanoma, jei dirbama kryptingai. Pasak V. Stasiūno, namų atnaujinimo srityje Lenkija gali tapti pavyzdžiu Lietuvai - kaimynai 1998-2011 m. renovavo daugiau nei 60 proc. pasenusių daugiabučių namų. Lenkų šilumos tiekimo įmonės mielai sutiko priimti žygeivius ir parodyti jiems savo pasiekimus biokuro naudojime ir ypač daugiabučių apšiltinime.

"Lietuva turi unikalią galimybę nebūti priklausomiems nuo tos didelės problemos - kuro kainų kilimo, kurio suvaldyti Lietuva negali - naudoti vietinį biokurą, kurio resursai yra labai dideli. Pagal atliktus skaičiavimus nustatyta, kad Lietuvoje biokuro resursai yra du kartus didesni negu mums reikia kuro visos Lietuvos šilumos vartotojams aprūpinti šiluma, o kaina yra maždaug 2,5 karto mažesnė už gamtinių dujų kainą, taigi atitinkamai yra mažesnė šilumos kaina", - sakė V. Stasiūnas.

"Ekonominiai žygiai automobiliais, kuriuose siekiama užsibrėžtą maršrutą įveikti su kuo mažesnėmis degalų sąnaudomis, tapo jau gražia tradicija. Surengėme jau beveik 10 ekonominių žygių, kurių atskiri dalyviai važiavo gerokai taupiau, nei vidutines degalų sąnaudas deklaruoja jų vairuotų automobilių gamintojai. Ir tai buvo pasiekta ne dirbtinai sukurtų sąlygų dėka, o bendro naudojimo keliuose, laikantis visų galiojančių eismo taisyklių", - sakė vienas šių žygių įkvėpėjų ir pagrindinių organizatorių, Lietuvos žurnalistų autoklubo narys Valdas Juozas Vilūnas.

Žygio architektu įvardijamas Lietuvos techninės apžiūros įmonių asociacijos "Transeksta" direktorius Gintautas Šlėderis, pasakodamas apie žygio eigą, dalyvius perspėjo, jog važiuoti teks sudėtingais ir skirtingais keliais, kelionę sunkins tai, kad ji bus darbo dienomis, pirmąją dieną teks įveikti 647 km.

Kol kas norą dalyvauti žygyje pareiškė 12 ekipažų. Pirmojo šiemečio ekonominio žygio dalyvių laukia nelengvas 1269,25 km ilgio maršrutas Lietuvos ir Lenkijos asfalto keliais.

Šiais metais varžybų nuostatuose atsirado naujovė - visi dalyvių automobiliai turi atitikti ne žemesnius kaip Euro 4 aplinkosaugos reikalavimus. Kitąmet kartelę žadama pakelti iki Euro 5 standarto. Kaip ir anksčiau, už įvairias pražangas žygio dalyviai bus baudžiami ne papildomomis laiko, o skirtingomis papildomų degalų baudomis.
Kitos konferencijos
2014-05-07 14:19
Ūkininkai perspėja apie šalies pienininkystės sektorių tykančią krizę
2014-04-24 12:04
Tautininkai ir lietuvių kalbos saugotojai žada tūkstantinį mitingą
2014-04-02 11:52
Bus kreipiamasi į Seimą dėl lietuvių kalbos įtraukimo į UNESCO paveldo sąrašą
2014-03-26 15:22
Kauno centre - mūks galvijai, kaukšės kanopos
2014-02-26 12:14
Jungiasi neparlamentinės "Lietuvos kelio" ir Lietuvos liaudies partijos
2014-02-21 12:23
Lietuvoje planuojamas dar vienas referendumas, šįkart - prieš euro įvedimą
2014-02-20 17:33
Knygų mugėje bus pristatyta ir svečių iš Rusijos kūryba
2014-02-05 12:03
Studentai nenori nemokamo ir visiems prieinamo aukštojo mokslo
2014-01-30 12:16
Apie dingusius vaikus nuo šiol bus galima pranešti specialia karštąja linija 116000
2014-01-23 12:05
Naujų automobilių rinka Lietuvoje stagnuoja, naudotų - muša rekordus
 1 | 2 | 3 | 4 | 5  »»
© 2016, Lietuvos naujienų agentūra ELTA. Visos teisės saugomos. Platinti kopijuoti be Eltos sutikimo draudžiama.