ELTA

Ministro A. Monkevičiaus paaiškinimai Seime: Rugsėjo 1 pasiruošta, o kas toliau - neaišku

2020-08-31
11:36
LIETUVOS SOCIALDEMOKRATŲ PARTIJOS (LSDP) FRAKCIJA
 Žiniasklaidai                                                                                                                                                                                                 2020 08 31
Socialdemokratų partijos frakcijos nariai Rugsėjo 1-osios išvakarėse pakvietę Švietimo, mokslo ir sporto ministrą paaiškinti, kodėl vėluojama ir kaip rengiamasi ugdymo procesui Covid-19 pandemijos sąlygomis, sako, kad po pokalbio su Algirdu Monkevičiumi klausimų daugiau negu atsakymų.

„Po susitikimo tapo aišku, kad pačiai Rugsėjo 1-ajai, mokslo metų pradžiai pasirengta, o kas bus toliau – ministras nemažai kalbėjo, bet konkrečių atsakymų taip ir negavome – nei dėl saugumo užtikrinimo darželiuose bei mokyklose, nei dėl skaitmeninių priemonių, nei dėl lėšų joms įsigyti, bei skaitmeninio turinio. Man žinoma, kad kai kurios mokyklos gavo po penkis papildomus kompiuterius, o kaip mokytojai dirbs, jeigu reikės nuotolinio mokymo – vėlgi klausimas be atsakymo. Rekomendacijas dėl mokymo proceso organizavimo bent jau Vilniaus mokyklos gavo prieš savaitę, tačiau ministrui atrodo, kad ministerija jas pateikė laiku ir pakankamai pasirengė mokslo metams“, - sako Seimo socialdemokratų partijos frakcijos seniūnė R. Budbergytė.

Socialdemokratus nuvylė A. Monkevičiaus požiūris į pakitusią situaciją. Jų manymu, ministras nepadarė išvadų po pirmosios viruso bangos, kai mokyklos, mokiniai, jų tėvai pateko į sumaištį. Švietimo ministrui buvo išsakytos didžiausios problemos - kai kurie vaikai nesimokė arba mokėsi tik fragmentiškai, kai kurie neturėjo priemonių nuotoliniam mokymuisi, mokytojai pasigedo ir priemonių, ir skaitmeninės medžiagos, tėvai turėjo mesti darbus ir mokyti vaikus namuose. Tačiau ir per pokalbį su ministru socialdemokratai neišgirdo garantijų, kad tai nepasikartos.

„Ar mokytojas dirbdamas iš namų tikrai turės kompiuterį?“ – ne kartą turėjo pakartoti klausimą socialdemokratas Algirdas Sysas.

Ministras į tokius klausimus atsakinėjo, kad ne vien ministerija turi pasirūpinti mokymo priemonėmis, kad tai ir savivaldybių atsakomybė.

„Nesu optimistas, ir nematau, kad mokymo įstaigose būtų užtikrintas saugumas. Pasirodo nėra skirta lėšų net papildomam epidemiologų ruošimui aukštosiose mokyklose“, - ministrui priekaištavo socialdemokratas Algirdas Sysas.

Dovilė Šakalienė iš Švietimo ministerijos pusės pasigedo išsamios ir detalios informacijos mokymo įstaigoms, kaip yra padaryta kitose kitose valstybėse.

„Kaip organizuoti mokymo procesą, kaip maitinti vaikus, kaip ventiliuoti patalpas. Kur tokią informaciją rasti? Kada tai bus padaryta?“ – klausė ministro Seimo narė.

A.Monkevičius teisinosi, kad tokiems atvejams yra medikų rekomendacijos, o mokyklos yra skirtingų tipų, todėl joms pačioms palikta spręsti šiuos klausimus.
„Mūsų keliami klausimai nebuvo politiniai, kaip teigia Švietimo, mokslo ir sporto ministras. Tai klausimai, kurie dabar rūpi ir skauda visuomenei – ir dėl saugumo, kad mokyklos netaptų viruso židiniais, ir kad mūsų vaikai neliktų be išsilavinimo, juk jau turime situaciją, kai po „karantininio“ mokymo trečdalis abiturientų neišlaikė matematikos egzamino, vadinasi, jie nebuvo mokomi. Jeigu taip tęsis, kas atsakys, kad auga prarastoji karta – išsilavinimo prasme?“, - po susitikimo kelia klausimą R. Budbergytė.

                                               Išsamesnė informacija žiniasklaidai:
Irmina Frolova-Milašienėel. paštas: irmina.milasiene@lrs.lttel. 8 600 07099

Dėmesio! Už šią informaciją ELTA neatsako. Už tai atsako ją publikavęs klientas.
Dalintis