ELTA

Virtualus metinis vertinimas: kaip į(si)vertinti pandemijos akivaizdoje

Atnaujinta:
2020-12-03
10:24
Publikuota:
2020-12-03
10:06
Telia
Vertinimas
Šestilo
Metams artėjant prie pabaigos daugumoje bendrovių – metinių vertinimų laikotarpis. Vieniems tai laukiama diena, atverianti galimybę pagerinti darbo sąlygas, tačiau kitiems gali kelti begalinį stresą. Nenuspėjamais 2020-aisiais, kai įmones sukrėtė pandemija, o biuro darbuotojai persikėlė dirbti į namus, toks pokalbis su vadovu – dar ir virtualus. Kaip efektyviai išnaudoti susidariusią situaciją tiek darbuotojui, tiek vadovui?
Personalo paslaugų bendrovės „TriNet“ duomenimis bene ketvirtadalis (22 proc.) Y kartos (angl. millenials) vertinimo dienos vengia taip, kad vadovui tiesiog praneša neatvyksiantys dėl ligos. Baimė ir nežinomybė prieš vertinimo dieną – dažnai pasitaikantis jausmas, be to, žinant, kad beveik visą verslo sektorių tiesiogiai ar netiesiogiai paveikė koronavirusas, neužtikrintumas šiais metais yra vienareikšmiškai išaugęs.
„Beveik visos įmonės peržiūrėjo savo ilgalaikius planus ir koregavo tikslus. Tačiau tai nereiškia, jog dėl to reiktų labiau bijoti. Svarbu peržvelgti savo įgyvendintas užduotis ir jas įvertinti besikeičiančių sąlygų akivaizdoje, o planuojant 2021-ųjų tikslus – suderinti savo prioritetus su pasikeitusiais organizacijos planais“ – pataria Mindaugas Šestilo, kompetencijų centro „Telia Global Services Lithuania“ personalo vadovas.
Pasikeitusi darbo kasdienybė
Eksperto teigimu, virtualus darbas į kasdienį darbuotojo ir vadovo bendravimą įnešė ir pliusų, ir minusų. Kaip didžiausi privalumai įvardijami šie: tampresnis ryšys, išsamesnė komunikacija, konkretus laikas neformaliam bendravimui, išaugęs pasitikėjimas darbuotojais.
Komandoms dirbant biure gali atrodyti, kad nėra reikalo specialiai susitikti virtuvėlėje neformaliam pokalbiui, o dabar tam rezervuojamas laikas ir virtualios kavos pertraukėlės tampa kasdienybe. Lygiai taip pat kuriamas ir pasitikėjimas bei atvirumas – suplanuoti pokalbiai su vadovu ir fizinės kontrolės nebuvimas leidžia atsiskleisti savarankiškumui ir iniciatyvumui.

Tačiau kai kurios įmonės griebėsi dar didesnės kontrolės – išaugo darbuotojų stebėjimo programinės įrangos pardavimai. Skaičiuojama, kad „Google“ paieškoje frazės „kaip sekti darbuotojų veiklą dirbant iš namų“ paieškų dažnumas pavasarį buvo išaugęs net 1705%. Vadovams iškilo dar vienas naujas iššūkis – suderinti ir vienodai įtraukti skirtingas komandos dalis – dirbančius iš namų ir biuro.

Ką vadovas vertins naujomis sąlygomis

Šie pokyčiai įnešė naujų vėjų ir į vertinimo procesą. Unikalus šių metų kontekstas lėmė, kad darbuotojai ne tik turėjo efektyviai vykdyti savo užduotis, bet ir prisitaikyti prie besikeičiančių sąlygų.

„Vadovai natūraliai pradės labiau vertinti minkštuosius įgūdžius – gebėjimą komunikuoti, konstruktyviai pateikti savo mintis, lankstumą. Šie dalykai padėjo darbuotojams tapti matomiems vadovo virtualiame komandos gyvenime“ – išskiria M. Šestilo. „Priešingu atveju vadovas galės vertinti tik teorinį užduočių įvykdymą, tačiau neturės suvokimo kokiais principais vadovaujamasi, kaip mąstoma ir priimami sprendimai bei kaip bendradarbiaujama.“

Pasiruošimas virtualiam pokalbiui

Ruoštis metiniam pokalbiui reikėtų pradėti kur kas ankščiau nei likus savaitei ar kelioms dienoms. Eksperto teigimu, pasiruošimą reiktų suskirstyti į kelias dalis ir veiksmus pradėti likus mėnesiui iki paskirtos datos.


Tikslų išsikėlimas

Be konkrečių su jūsų sritimi ir veiklos lauku susijusių funkcinių veiklos tikslų, personalo ekspertas pataria neužmiršti ir karjeros planavimo bei aptarti, kaip dirbsime ateinančiais metais.


„Nors šių metų darbo pokalbis išties bus kitoks, nei esame įpratę, nepamirškite, kad vienodai naujas jis bus abiem pusėms – ir darbuotojui, ir vadovui. Bene svarbiausia, kad į pokalbį abi pusės ateitų pasiruošusios atviram ir nuoširdžiam pokalbiui. Tik tokiu būdu, darbuotojui pasitikint organizacija ir vadovu, bei atvirkščiai, galima planuoti karjerą net ir pandemijos akivaizdoje,“ – reziumuoja Mindaugas Šestilo.

Daugiau informacijos:

Dominykas Maisiejus
„Telia Global Services Lithuania“ komunikacijos verslo partnertis
El. paštas: dominykas.maisiejus@teliacompany.com
Tel. +37061987921
Atsisiųsti
Dėmesio! Už šią informaciją ELTA neatsako. Už tai atsako ją publikavęs klientas.
Dalintis