ELTA

Nauji tarptautinių tyrimų rezultatai: Lietuvos ketvirtokai ir aštuntokai – pirmajame šalių dešimtuke

2020-12-09
10:23
LIETUVOS RESPUBLIKOS ŠVIETIMO, MOKSLO IR SPORTO MINISTERIJA
KOMUNIKACIJOS SKYRIUS
 

ŽINIASKLAIDAI

2020 –12–09   Nr. 7.1.14-VI-144

Lietuvos ketvirtokų ir aštuntokų matematikos ir gamtos mokslų pasiekimai lenkia daugelio pasaulio šalių, rodo šiandien Švietimo mokslo ir sporto ministerijoje pristatyti 2019 metų tarptautinių IEA TIMSS tyrimų rezultatai.
 „Tarptautiniuose TIMSS tyrimuose Lietuvos ketvirtokų ir aštuntokų matematikos ir gamtos mokslų pasiekimai ir toliau gerėja ir yra reikšmingai aukštesni už tarptautinius vidurkius. Palyginti su 2015 metų tyrimų rezultatais, Lietuvos ketvirtokų gamtos mokslų, o aštuntokų – ir gamtos mokslų, ir matematikos pasiekimų rezultatai stipriai pagerėjo. Lietuvoje visose srityse padaugėjo ir ketvirtų, ir aštuntų klasių mokinių, pasiekusių aukščiausią tarptautinį pasiekimų lygmenį“, – sako laikinai einantis pareigas švietimo, mokslo ir sporto ministras Algirdas Monkevičius.
Tarptautiniai kas ketverius metus vykstantys matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimai atlikti 2019 metais, juose dalyvavo 72 šalys ir regionai.
Lietuvos ketvirtokus reikšmingai lenkia 6–8 šalių bendraamžiai
Lietuvos 4 klasės mokinių matematikos rezultatas – 542 skalės taškai. Lietuva užima 12 poziciją iš 58 šalių dalyvių, statistiškai reikšmingai Lietuvos ketvirtokus lenkia 8 šalių bendraamžiai.
Lietuvos 4 kl. mokinių matematikos 2019 m. rezultatas, palyginti su 2015 m., pakilo 7 taškais. Į Lietuvos ketvirtokų matematikos pasiekimus panašūs Airijos, Latvijos, Norvegijos (5 kl.), Austrijos ir Nyderlandų mokinių rezultatai.
Sėkmingiausi Singapūro (625 taškai), Honkongo (602 taškai), Pietų Korėjos (600 taškų) ir Taivano (Kinija, 599 taškai) mokiniai, prasčiausiai sekasi Filipinų (297 taškai) ir Pakistano (328 taškai) mokiniams.
Lietuvos ketvirtokų gamtos mokslų rezultatas – 538 skalės taškai. Lietuva užima 10 poziciją iš 58 šalių dalyvių, statistiškai reikšmingai mūsų šalies ketvirtokus lenkia tik 6 šalių mokiniai.
Lietuvos 4 kl. mokinių gamtos mokslų 2019 m. rezultatas, palyginti su 2015 m., pakilo 10 taškų. Į Lietuvos ketvirtokų gamtos mokslų pasiekimus panašūs Latvijos, Norvegijos (5 kl.), JAV, Švedijos, Anglijos, Čekijos, Australijos ir Honkongo mokinių rezultatai.
Sėkmingiausi Singapūro (595 taškai) ir Pietų Korėjos (588 taškai) mokiniai, prasčiausiai sekasi Filipinų (249 taškai) ir Pakistano (290 taškų) mokiniams.
Lietuvos aštuntokų rezultatai: Lietuvą lenkia tik 5–6 šalys
Lietuvos 8 kl. mokinių matematikos rezultatas – 520 skalės taškų. Lietuva užima 8 poziciją iš 39 šalių dalyvių, tačiau statistiškai reikšmingai mūsų aštuntokus lenkia tik 6 šalių mokiniai.
Lietuvos 8 kl. mokinių matematikos 2019 m. rezultatas, palyginti su 2015 m., pakilo 9 taškais. Į Lietuvos aštuntokų matematikos rezultatus panašūs Airijos, Izraelio, Australijos, Vengrijos, JAV ir Anglijos mokinių rezultatai.
Sėkmingiausi Singapūro (616 taškų), Taivano (Kinija) (612 taškų) ir Pietų Korėjos (607 taškai) mokiniai, prasčiausiai sekasi Maroko (388 taškai), PAR (389 taškai) ir Saudo Arabijos (394 taškai) mokiniams.
Lietuvos 8 kl. mokinių gamtos mokslų rezultatas – 534 skalės taškai. Lietuva užima 7 poziciją iš 39 šalių dalyvių, statistiškai reikšmingai mus lenkia 5 šalys.
Lietuvos 8 kl. mokinių gamtos mokslų 2019 m. rezultatas, palyginti su 2015 m., pakilo 15 taškų. Į Lietuvos aštuntokų gamtos mokslų rezultatus panašūs Rusijos, Vengrijos ir Australijos mokinių rezultatai.
Sėkmingiausi Singapūro (608 taškai), Taivano (Kinija) (574 taškai) ir Japonijos (570 taškų) mokiniai, prasčiausiai sekasi PAR (370 taškų) ir Libano (377 taškai) mokiniams.
Geriausi rezultatai – pradinėse mokyklose ir progimnazijose
Geriausius matematikos ir gamtos mokslų rezultatus 4 klasėje pasiekė mokiniai, kurie mokosi pradinėse mokyklose, o 8 klasėje – progimnazijų ir gimnazijų mokiniai. Ketvirtokų, kurie mokosi gimnazijose, rezultatai nesiekia Lietuvos rezultatų vidurkio visose srityje. Ir ketvirtos, ir aštuntos klasės mokinių, kurie mokosi pagrindinėse mokyklose, rezultatai taip pat nesiekia Lietuvos rezultatų vidurkio visose srityse ir yra 16–45 taškais žemesni.
TIMSS tyrimuose 2019 m. Lietuvoje dalyvavo 5 328 ketvirtų klasių mokiniai iš 281 mokyklos ir 5 513 aštuntokų iš 266 mokyklų.
Apie tyrimą
Tyrimas TIMSS (angl. Trends in International Mathematics and Science Study) – tai tarptautinis matematikos ir gamtos mokslų gebėjimų tyrimas, kas ketverius metus vykdomas daugelyje šalių, esančių beveik visuose pasaulio žemynuose. Tyrimu TIMSS tiriami 4 ir 8 klasės mokinių matematikos ir gamtos mokslų mokymosi pasiekimai, taip pat surenkama daug aktualios kontekstinės informacijos. Tyrimas padeda šalims dalyvėms stebėti nacionalinio švietimo būklę, ją lyginti su kitų pasaulio šalių švietimu ir remiantis patikima, kiekviename cikle atnaujinama informacija, tobulinti švietimo politiką ir praktiką.
Tarptautinė švietimo pasiekimų vertinimo asociacija, IEA asociacija (angl. International Association for the Evaluation of Education Achievement) – nuo 1958 m. UNESCO ir įvairių šalių garsiausių mokslininkų iniciatyva suburta organizacija, atliekanti lyginamuosius mokinių pasiekimų tyrimus skaitymo, matematikos, gamtos mokslų, pilietinio ugdymo, informacinių komunikacinių technologijų, priešmokyklinio ugdymo, užsienio kalbų srityse ir teikianti šalims išvadų ir rekomendacijų ugdymo turinio, ugdymo proceso, mokyklos socialinio, psichologinio mikroklimato, pedagogų rengimo ir kvalifikacijos tobulinimo, mokymo priemonių rengimo, socialinio, ekonominio, kultūrino konteksto gerinimo klausimais. Asociacijai IEA priklauso apie devyniasdešimt šalių ir teritorijų iš viso pasaulio. Lietuva IEA veikloje dalyvauja nuo Nepriklausomybės pradžios.

Daugiau informacijos:
dr. Rita Dukynaitė, IEA generalinės asamblėjos narė, tel. (8 5) 219 1123
Asta Buinevičiūtė, TIMSS tyrimo koordinatorė Lietuvoje, tel. (8 658 182 77)

Komunikacijos skyrius
Tel. mob. 8 614 65136, el. p. info@smm.lt
Dėmesio! Už šią informaciją ELTA neatsako. Už tai atsako ją publikavęs klientas.
Dalintis