ELTA

„Swedbank“ Lietuvoje 2022 metų finansiniai rezultatai

2023-01-31
08:07
Swedbank
Rezultatai
·      Išliko aukštas įmonių poreikis finansavimui
·      Fiksuotas saulės elektrinių ir energinio efektyvumo sprendimų finansavimo šuolis
·      Nuosekliai augo klientų aktyvumas skaitmeninėje erdvėje
·      Pristatyta Tvarių inovacijų programa ir Tvarumo centro platforma
2022 m. bendrosios „Swedbank“ Lietuvoje pajamos siekė 345 mln. eurų ir, lyginant su 2021 m., išaugo 40 proc. arba 99 mln. eurų.
„Swedbank“ grynosios palūkanų pajamos padidėjo 78 proc., palyginus su 2021 m., ir sudarė 213 mln. eurų. Grynosios komisinių pajamos taip pat augo 14 proc. ir siekė 115 mln. eurų. 
2022 m. „Swedbank“ Lietuvoje skolinimo apimtys išaugo 15 proc., lyginant su 2021 m. Gyventojų finansavimo apimtys didėjo 11 proc., o verslo klientų finansavimas augo 24 proc. Bendras „Swedbank“ paskolų portfelis 2022 m. ketvirtojo ketvirčio pabaigoje siekė 7,8 mlrd. eurų (2021 m. ketvirtojo ketvirčio pabaigoje jis siekė 6,7 mlrd. eurų). Bendra „Swedbank“ Lietuvoje paskolų portfelio kokybė išlieka itin gera.
„Swedbank“ indėlių apimtys 2022 m. padidėjo 7 proc., lyginant su 2021 m. Indėlių augimas fiksuotas ir privačių klientų (4 proc.), ir verslo klientų (13 proc.) srityse. 2022 m. ketvirtojo ketvirčio pabaigoje bendras „Swedbank“ Lietuvoje indėlių portfelis sudarė 14,7 mlrd. eurų (13,7 mlrd. eurų tuo pačiu laikotarpiu 2021 m.).
Paskolų ir indėlių santykis 2022 m. siekė 53 proc. (49 proc. 2021 m.).
2022 m. „Swedbank“ Lietuvoje išlaidos išaugo 9 proc., lyginant su 2021 m., ir sudarė 148 mln. eurų. Išlaidų ir pajamų santykis siekė 43 proc. (55 proc. 2021 m.).
Nuostolio požymių turinčių paskolų portfelis 2022 m. ketvirtojo ketvirčio pabaigoje sudarė 38 mln. eurų ir, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu 2021 m., sumažėjo 12 proc. (43 mln. eurų 2021 m. ketvirtojo ketvirčio pabaigoje).
Už 2022 m. „Swedbank“ Lietuvoje sumokėjo 47 mln. eurų mokesčių (2021 m. 54 mln. eurų).
„Swedbank“ Lietuvoje per 2022 m. uždirbo 143 mln. eurų grynojo pelno. Tai yra 64 proc. daugiau nei 2021 m., kai grynasis pelnas siekė 87 mln. eurų. Viena svarbiausių didesnio pelno priežasčių – dėl didėjančio klientų aktyvumo išaugusios pajamos.
„Swedbank“ Lietuvoje vadovės Ingos Skisaker komentaras
Nors praėjusieji metai sukūrė geopolitinio ir ekonominio neapibrėžtumo aplinką, „Swedbank“ rezultatai rodo, kad bankas ir toliau sėkmingai išlaiko savo kryptį, siūlydamas fiziniams ir verslo klientams patikimus, tvarius ir šiuolaikiškus finansinius sprendimus.
Gerus praėjusių metų rezultatus lėmė į šiuolaikinio kliento poreikius orientuotas verslo modelis ir aiški veiklos kryptis. Stipri banko finansinė padėtis leido tinkamai sureaguoti į augančią gyventojų ir verslo įmonių finansavimo paklausą.
Praėjusiais metais nuosekliai didinome verslo paskolų portfelį, fiksuodami 24 proc. išaugusias verslo finansavimo apimtis. Šalies įmonėms padėjome didinti apyvartinį kapitalą ir stiprinti tiekimo grandines, prisidėjome prie investicijų į įrangos atnaujinimą ir verslo plėtrą. Vertinant pagal sektorius, pernai itin aktyviai skolinosi energetikos, žemės ūkio, pramonės, transporto bei prekybos srityje veikiančios įmonės.
Išaugusios elektros energijos kainos paveikė verslų ir privačių klientų lūkesčius, tačiau dar labiau išryškino tvarios atsinaujinančios energetikos svarbą. Praėjusiais metais fiksavome reikšmingą šuolį finansuojant saulės elektrinių įsigijimą ir energijos efektyvumą didinančius sprendimus. Per metus šios paskirties paskolos gyventojams pasiekė 11 mln. eurų, tai yra, 7 kartus daugiau nei ankstesniais metais. Nuosekliai augo ir gyventojų būsto finansavimo (10 proc.) bei automobilių finansavimo apimtys (26 proc.), ir apie ketvirtadalis automobilių lizingo buvo skirta aplinkai draugiškų automobilių įsigijimui.
Siekdami auginti savo valdomų lėšų vertę, gyventojai aktyviai rinkosi investuoti – į vertybinius popierius investuojančių klientų skaičius per metus išaugo 24 proc. Galima pasidžiaugti, kad investavimu aktyviai domisi jauni žmonės – 26-35 metų amžiaus gyventojai sudarė 38 proc. naujai investavusių klientų. Mums tai yra ženklas, kad ilgametis banko dėmesys finansinio raštingumo didinimui vis daugiau žmonių leidžia atrasti naujas savo finansų planavimo galimybes. 
Praėjusiais metais toliau augo klientų aktyvumas elektroninėje erdvėje − banko išmaniosios programėlės naudotojų skaičius priartėjo prie 1 mln. ribos, per metus jų skaičius išaugo 11 proc. Vis daugiau tėvų nusprendžiant atidaryti sąskaitas savo vaikams, pernai 66 proc. tokių sąskaitų buvo atidaryta nuotoliniu būdu.
Nemažai dėmesio banko veikloje skiriama tvarumo temai − „Swedbank“ pristatė Tvarumo centro platformą. ES Žaliajam susitarimui formuojant naujus lūkesčius verslui, įmonių atstovai šioje platformoje gali naudotis ekspertine informacija apie tvarumo reikalavimus verslui, skirtingų sektorių perspektyvas ir gerąsias rinkos praktikas.
„Swedbank“ nuolat diegia inovacijas ir, bendradarbiaudamas su finansinių technologijų ir tvarių inovacijų centru „Rockit“, pristatė Tvarių inovacijų programą. Ši programa ankstyvosios stadijos startuoliams padės išvystyti savo idėjas tvarumo srityje ir pavertus jas konkrečiais sprendimais pasiūlyti šalies verslams. Tikimės, kad realią šios programos naudą pajus ir banko verslo klientai, kurie turės galimybę taikyti startuolių pasiūlytus sprendimus.
Nors praėjusiais metais Lietuvos ekonomika išvengė sukrėtimų – toliau sparčiai augo eksportas, atlyginimai ir užimtumas, žvelgiant į artimiausią ateitį, išorinis geopolitinis ir ekonominis neapibrėžtumas išlieka. Visgi, pastarojo dešimtmečio nuoseklus ekonominis augimas sudarė prielaidas formuotis gerai gyventojų ir verslo įmonių finansinei situacijai, tai suteikia atsparumo galimiems išoriniams šokams.
Verslo plėtra
„Swedbank“ ūkininkams pradėjo teikti paskolas, kurių sąlygos priklauso nuo ūkio tvarumo rodiklių. Tokią galimybę bankas pasiūlė pradėjęs bendradarbiauti su klimato technologijų startuoliu „eAgronom“. Nustatytus tvarumo kriterijus atitinkantys ūkininkai turės galimybę gauti specialų sertifikatą, kuris taps pagrindu geresnėms finansavimo sąlygoms suteikti. Žemės ūkio sektoriaus veiklos turi didelės įtakos gamtos ekosistemoms ir nacionalinių emisijų lygiui, todėl tvarumo svarba žemės ūkio sektoriuje yra labai didelė.
Daug dėmesio per praėjusius metus skirta skaitmenizacijai bei naujiems, patogesniems išmaniems sprendimams. Pavyzdžiui, buvo pristatyta galimybė klientams prisijungti prie „Swedbank“ interneto banko ir išmaniosios programėlės bei patvirtinti smulkius mokėjimus jų pačių susikurtu PIN kodu. Tai patogus papildomas prisijungimo būdas greta jau egzistuojančių prisijungimo metodų, naudojant biometrinius duomenis, „Smart-ID“, mobilųjį parašą ar PIN kodų generatorių.
„Swedbank“ pristatė ir kitą naują paslaugą – nuo šiol turint ar naujai sudarius tam tikros rūšies gyvybės draudimo sutartį su „Swedbank Life Insurance SE“ tėvai turės galimybę gauti profesionalią pagalbą patyčių atveju. Vaikui susidūrus su patyčiomis, tėvai gali registruoti šį atvejį ir per vienerius metus pasinaudoti iki 12 nemokamų psichologo konsultacijų, kurias padengs draudimo bendrovė.
„Swedbank“ virtualus asistentas prestižiniame Europos konkurse „European Customer Centricity Awards 2022“, kuriuo siekiama pagerinti klientų vartotojo patirtį, užėmė 3-iąją vietą. Vertinimo komisija pabrėžė „Swedbank“ virtualaus asistento automatizuotos technologijos efektyvumą reaguojant į klientų užklausas ir suteikiant jiems reikiamą informaciją. Konkurse dalyvavo 76 įmonės iš 29 šalių, iš viso buvo pateikta 200 projektų.
Be to, „Swedbank“ valdomas pensijų fondas „Swedbank Pensija 1982-1988“ gavo geriausio Rytų ir Vidurio Europos pensijų fondo apdovanojimą. Jį skyrė leidinys „Investment&Pensions Europe“ (IPE), kuris jau kelis dešimtmečius vertina Europoje veikiančių pensijų fondų veiklą ir jų rezultatus bei teikia apdovanojimus geriausiems fondams. Šis prestižinis tarptautinis apdovanojimas patvirtina, kad „Swedbank“ pasirinkta pensijų fondų valdymo ir investavimo strategija yra veiksminga, ir kaupiantiesiems padeda pasiekti vienus geriausių rezultatų regione.
Už iniciatyvas, prisidedančias prie tvarios visuomenės kūrimo ir darbuotojų savanorystės skatinimo, „Swedbank“ pelnė metų bendruomeniškiausios bendrovės įvertinimą Lietuvos Nacionaliniuose atsakingo verslo apdovanojimuose.
„Swedbank“ Lietuvoje 2022 m. finansiniai rezultatai skelbiami: www.swedbank.lt.
„Swedbank“ grupės 2022 m. finansiniai rezultatai skelbiami: www.swedbank.com.
„Swedbank" Lietuvoje 2023 m. pirmojo ketvirčio finansiniai rezultatai bus paskelbti 2023 m. balandžio 27 d.
Dėmesio! Už šią informaciją ELTA neatsako. Už tai atsako ją publikavęs klientas.
Dalintis