ELTA

Privalomas vilkikų grąžinimas turi būti atšauktas

2023-11-14
15:47
Privalomas
Vilkikų
Grąžinimas
ESTT
TTLA
Drižas
Mobilumo paketo įpareigojimas vilkikus kas aštuonias savaites grąžinti į jų registracijos šalį turi būti panaikintas, teigiama šiandien Europos Sąjungos Teisingumo Teismui (ESTT) pateiktoje generalinio advokato išvadoje sujungtose bylose. 
Tačiau generalinis advokatas savo teisinėje nuomonėje nepalaikė valstybių pareiškėjų ieškinių dėl kitų ginčijamų Mobilumo paketo nuostatų. Siūloma palikti galiojančias nuostatas dėl vairuotojų komandiravimo taisyklių taikymo tarptautinio vežimo (cross-border) ir kabotažo operacijoms, taip pat palikti galiojantį draudimą vilkiko kabinoje atlikti reguliarų arba ilgesnį kaip 45 val. poilsį.
Galutinį sprendimą sujungtose bylose dėl Mobilumo paketo nuostatų teisėtumo dar turės priimti ESTT teisėjų kolegija.
Pasak Tarptautinio transporto ir logistikos aljanso (TTLA) vadovo Povilo Drižo, vilkikų grąžinimo reikalavimas turi būti atšauktas – tokios nuoseklios pozicijos didžiausias transporto įmones vienijanti asociacija laikėsi nuo pat pradžių. „Nuo pat 2020 metų Lietuvos ir ES institucijas aktyviai raginome situaciją taisyti nedelsiant, nelaukiant teismo sprendimo. Mūsų pateiktos įžvalgos dėl pasekmių ekonomikai ir aplinkosaugai pasitvirtino“, – sako P. Drižas.
TTLA skaičiavimais, vilkiko grąžinimo reikalavimas vien Lietuvos transporto sektoriaus kasmetines sąnaudas didina daugiau nei 620 mln. eurų, tuo tarpu papildomos CO2 emisijos sudaro 300 mln. tonų per metus.
Pasak P. Drižo, tarptautinių operacijų ribojimas Lietuvos transporto veiklai yra itin skausmingas. Tarptautinio transporto dalis šalies vežėjų veikloje yra didžiausia ES – apie 90 proc. pervežimų yra tarptautiniai ir tik dešimtadalis – vietiniai.
„Susisiekimo ministerija ir Vyriausybė palaikė Lietuvos transporto ir logistikos sektoriaus poziciją ginti šalies ekonominius interesus ir apsaugoti vežėjų verslą nuo nelygių konkurencijos sąlygų. Tuo pačiu siekiama užtikrinti, kad Lietuvos vežėjai nepatirtų diskriminacijos ir kad jų atžvilgiu nebūtų taikomi nepagrįsti ir neproporcingi reikalavimai, suteiksiantys konkurencinį pranašumą kitų šalių vežėjams vieningoje ES rinkoje“, – pažymi P. Drižas.
Mobilumo paketas – tai ES teisės aktų rinkinys, susijęs su kelių transporto reguliavimu Bendrijoje. Po jo oficialaus paskelbimo 2020 metų liepą, šis dokumentas padalijo Europos Sąjungą į du blokus. Lietuva, Rumunija, Bulgarija, Lenkija, Vengrija, Malta, Kipras, Estija ir Latvija suvienijo jėgas ir pateikė savo skundus ESTT.
Iš kitos pusės, Mobilumo paketą palaikė Italija, Prancūzija, Nyderlandai, Danija, Vokietija, Liuksemburgas, Švedija, Graikija ir Austrija. Bylas taip pat gynė Europos Parlamentas ir ES Taryba.
Daugiau informacijos:
Povilas Drižas,
TTLA generalinis sekretorius
+370 632 72222
povilas.drizas@ttla.lt
Pranešimą spaudai parengė agentūra „Publicum“.
Dėmesio! Už šią informaciją ELTA neatsako. Už tai atsako ją publikavęs klientas.
Dalintis